În ce stare se află cărţile voastre?

Imagini pentru books tumblr

Mai exact, în ce stare sunt cărţile voastre după ce le citiţi?

Sunt genul de persoană (ca şi mulţi alţi iubitori de lectură) care e foarte atentă cu cărţile. FOARTE. Mai ales când sunt cărţile mele, când sunt noi şi când fac parte din vreo serie pe care o ador.

Iau cărţi şi de la bibliotecă, dar îmi şi mai cumpăr când prind nişte reduceri faine (ok, iau şi în afara reducerilor de frică să nu se epuizeze stocul :D). La ce voiam să ajung, ştim cu toţii care e situaţia cărţilor de la bibliotecă. Din moment ce se întâmplă să-mi petrec destul de mult timp pe acolo, văd destul de des cum cititorii returnează cărţile pătatate de ORICE (vorbesc serios), mirosind a mâncare, nu mai vorbesc de rupturi sau mâzgăleli. Îmi amintesc că, odată, cineva a returnat nişte cărţi şi de acolo ieşiseră nişte gândaci. Nope, nu exagerez. În cele mai dese cazuri, am văzut când se înapoiau cărţile având rupturi sau fiind mâzgălite de copiii mici ce se „jucau” întâmplător cu ele. E o privelişte destul de chinuitoare pentru mine şi sincer, nu înţeleg cum poţi fi atât de neglijent cu un lucru care 1. nu-ţi aparţine şi 2. pe care-l vor folosi şi alţii după tine. Nu cred că i-ar plăcea cuiva să ia o carte ruptă, plină de măzgăleli sau pătată de nişte substanţe necunoscute.

Personal, sunt destul de îndemânatică cu cărţile şi le ţin mereu ca pe ceva fragil. De regulă, cărţile noi rămân ca noi şi după ce le citesc, pentru că sunt foarte atentă cu ele. Bine, nu e vorba că ar fi fost scumpe sau că sunt ale mele, dar nu-mi place să le văd cu paginile îndoite, rupte sau cu ‘riduri’ pe copertă. Prefer să rămână mai mult decât intacte. În trecut, eram mai neglijentă cu ele, îmi amintesc, odată, că pătasem de mâncare foile unei cărţi, iar acum, chiar dacă îmi iau gustări în timpul cititului (ceea ce e o plăcere bolnavă pentru mine şi o fac cam des), sunt mai atentă ca niciodată.

Da, ăsta e şi un motiv pentru care foaaaarte rar împrumut cărţile. Aproape la nimeni :))

Acum sunt curioasă cum citiţi voi?

3 gânduri despre „În ce stare se află cărţile voastre?

  1. si eu sunt foarte atenta cu cartile ❤
    au un loc special al mine in camera, le iubesc pe fiecare
    de obicei, tip la oamenii care nu sunt atente cu cartile mele :))
    (cursurile nu se pun 🙂 )

  2. Si mie imi place sa fiu atenta cu ele. Daca e o carte mai scumpa nici nu o iau cu mine in metrou, de teama sa nu pateasca ceva o las acasa :)) Daca este in engleza scubliniez cuvinte cu un pix roz, iar daca e in romana pun sticky notes la anumite pasaje. In schimb observ ca la acele coperti subtiri calitatea alsa de dorit si la destul de multe carti se vede ca au fost utilizate 😦 Incerc de ceva timp sa investesc in carti hardcover, caci ma doare cand vad cum se dezintegreaza usor-usor. Vreau ca si peste 10 de ani sa arate la fel :O

Vrei să laşi un comentariu?

