„Caraval” de Stephanie Garber

„Pusă în faţa unei căsătorii aranjate, Scarlett şi-a pierdut speranţa de a vedea îndepărtatul Caraval, unde anual se ţin reprezentaţii. Sora ei, Tella, reuşeşte totuşi să o ducă la spectacol, dar este răpită. În acest sezon, se pare că jocul se învârte în jurul Tellei, iar cine o va găsi va fi declarat câştigător.”

„Caraval” mi-a amintit şi îmi aminteşte şi acum încă de „Circul Nopţii”. Îmi place doza asta de mister şi faptul că ‘nu totul e ceea ce pare’. Cu toate că în „Circul Nopţii” am avut evenimentele aşezate nu chiar într-o ordine obişnuită şi în primele pagini chiar pierdeai firul gândului, „Caraval” e ceva mai simplu şi totuşi foarte, foaaarte tentant.

Pe scurt, care e ideea: două surori, Scarlett şi Donnatella trăiesc cu tatăl lor care e un tiran, fiind foarte violent cu ele. Fetele visează de mici să ajungă la acest Caraval deţinut de faimosul, magicul şi misteriosul Legend şi reuşesc într-un final, cu autorul unui tânăr foarte chipeş (fireşte), dar apare o mică problemă. Donnatella (sau Tella) dispare, iar Scarlett află că aceasta a fost răpită, iar pentru a o găsi, trebuie să câştige jocul Caravalului.

Imagini pentru caraval tumblrAcţiunea se desfăşoară foarte interesant, cartea e relaxantă, dar în acelaşi timp te ţine într-un anumit suspans şi din moment ce Scarlett intră în Caraval, locul e descris mereu cu mici ciudăţenii, cu lucruri nefireşti, care dispar sau apar şi pe parcursul poveştii persistă sentimenul că locul ăsta e stropit în totalitate cu magie.

Per total, îmi place cum se desfăşoară acţiunea, cum persistă elementele astea misterioase şi magice totodată. Fireşte că e şi o poveste de dragoste, cu toate că nu eram chiar sigură la început care era personajul masculin ce ne va cuceri eroina. Legat de asta, au fost o groază de răsturnări de situaţii şi eu deja îmi făcusem atâtea speculaţii şi teorii dintre care jumătate au fost spulberate şi jumătate încă stau pe aici pe undeva pentru că sfârşitul nu mi-a răspuns la toate întrebările!

Să trec acum la partea ce nu mi-a plăcut, deşi cred (sper) că voi fi scurtă. Plot twist-urile de la sfârşit au fost prea multe, aşa să zic, şi prea trântite acolo de nicăieri. Adică, fireşte, un plot twist trebuia totuşi să fie pentru că nah…despre ce carte vorbim acum. Dar pare că autoarea pur şi simplu a vrut să impresioneze cititorul prea mult, încât efectul a fost diminuat. Nu neg, mi-au stârnit interesul toate ‘explicaţiie’ alea, dar m-a cam deranjat uneori felul în care s-au expus toate astea. Prea simplu, cu prea multe scăpări şi ilogic uneori.

Nu pot să nu menţionez că are şi paginile astea foaarte tari!

Daaar, ca să închei pe o notă pozitivă, epilogul a fost mortal şi se pare că volumul doi al cărţii o va avea pe Donnatella deja ca personaj principal. Nu prea voiam o continuare pentru că e mai mult chin aşa şi unele serii ajung să fie distruse cu orice volum nou, dar epilogul ăla TREBUIE să aibă o continuare!

Acum atenţie! Dacă nu aţi ctitit cartea şi plănuiţi să o faceţi, atunci nu citiţi ce am să scriu mai jos pentru că sunt nişte SPOILERE măricele!

Acum să mă descarc: Cum naiba să fii aşa calmă când afli că soră-ta pur şi simplu te-a aruncat într-un joc şi a privit în tot acest timp, când tu ai trăit un amalgam de evenimente şi emoţii?! Gen ea îţi explică toată situaţia, iar tu te împotriveşti puţin acolo, dar apoi îţi trece că nah, vrei la petrecere, să-ţi vezi iubitul.

Excepţie făcând de asta, cartea mi-a plăcut şi aştept continuarea! A mai citit-o cineva? 😀

Vrei să laşi un comentariu?

