‘Circul Nopţii’ de Erin Morgenstern

Circul Nopţii e genul de carte ce m-a atras prin denumirea şi coperta sa, dar tot amânam citirea ei. De fiecare dată când dădeam de ea prin folderele mele eram ceva gen „Oh, cartea asta pare a fi foarte faină, o citesc mai târziu” şi mai târziu nu venea niciodată. Am citit-o luna trecută în sfârşit pentru că eram plecată şi cartea ce o aveam cu mine o citisem deja. Noroc că am luat circul cu mine în telefon… 🙂

N-am să mă întind mult, dar vreau să încep prin a spune că am uitat de vacanţa mea cât am stat cu cartea asta în mână şi nu, n-am stat mult, pentru că am devorat-o extrem de rapid. E ciudat, dar mă aşteptam să-mi plac enorm sau să-mi displacă complet. N-a existat un „ceva la mijloc” în cazul dat şi BINGO! a fost prima variantă. Recunosc, nu m-a captivat din prima, rar întâlnesc lucrări ce o fac, dar tot n-a luat mult până să mă „prindă”.

Nu vreau să dezvălui prea mult, pentru că dacă vreţi s-o citiţi, ar trbeui s-o faceţi fără să vă „consultaţi” cu descrierile acesteia. În fine, despre ce e vorba: un circ, magie, o competiţie, dragoste. Prea puţin, nu? O descriere mai „completă” găsiţi mai jos. Acţiunea se învârte atât în jurul unui circ, cât şi a câtorva personaje. Eram un pic confuză la început din motiv că acestea erau destul de multe. Adică făcând comparaţie în cărţile în care, de regulă, avem doi protagonişti, plus alte câteva personaje acolo, aici nu eram sigură care era protagonistul şi mi-era teamă să nu mă rătăcesc printre toată adunătura de personaje. Nu era cazul pentru că au fost foarte bine prezentate, încât le-am reţinut şi îndrăgit pe toate. Cred că fac un mic micuţ SPOILER aici, dar ce mi-a plăcut cel mai mult era faptul că în carte nu vedeai trucuri ieftine ce le întâlneşti la circ, ci magie adevărată. Eu, cititorul, am fost prezente la acele numere de magie şi părea că nu doar printre foi. Nu cred că e un sentiment ce-l pot reda, sper doar că dacă veţi citi această carte, îl veţi simţi şi voi. Presupun că e şi o chestiune de gusturi şi personalitate.

Nu cred să vă plictisească povestea. Ştiu, suntem toţi oameni cu gusturi diferite, dar mulţi vor găsi în Circul Nopţii ceva care să le placă. Mi-e mi-au plăcut o groază de chestii. Aproape totul. Poate că e din cauză că eu n-am fost niciodată la circ, nu circuri din astea mici ce vin prin şcoli sau dau reprezentaţii prin oraşe, ci la un circ mare. Asta pentru că circul din Chişinău s-a închis până să mă nasc eu, am fost norocoasă. Vă imaginaţi, răsfoind paginile, cât de mult mi-aş fi dorit să existe un asemenea circ. Aş fi fost una din persoanele cu eşarfe roşii. 😉

Aşezate pe o estradă în mijlocul mulţimii, destul de sus ca să poată fi văzute din toate unghiurile, stau două figuri, două statui. Femeia poartă ceva asemănător unei rochii de mireasă croite pentru o balerină, albă, înfoiată şi garnisită cu panglici de dantelă neagră care flutură în briza nopţii. Poartă ciorapi în dungi şi ghete înalte cu bumbi. Părul închis la culoare este prins deasupra capului şi împodobit cu pene albe. Perechea ei este un bărbat frumos, ceva mai înalt decât ea, într-un costum negru în dungi, croit impecabil. Cămaşa lui e de un alb strălucitor, cravata neagră, frumos legată. Pe cap poartă un melon negru. Stau înlănţuiţi, dar fără să se atingă, cu capetele înclinate unul spre celălalt. Buzele le-au încremenit în chiar clipa de dinainte (sau de după) sărut. Deşi îi urmăreşti de ceva vreme, nu se mişcă defel. Nu li se clinteşte un fir de păr. Nici măcar nu par a respira. — Nu pot fi reali, remarcă cineva în apropiere. Mulţi vizitatori le aruncă doar o privire înainte de a-şi vedea de drum, dar cu cât te uiţi mai mult la ei, cu atât vei observa mai bine şi cele mai subtile modificări. Mâna îndoită care stă deasupra unui braţ. Unghiul modificat al unui picior în perfect echilibru. Fiecare gravitând permanent în jurul celuilalt. Şi cu toate astea, nu se ating. 

Descrierea cărţii: 

Circul Noptii prezinta o poveste seducatoare, plina de aventura, magie si poezie, o poveste de dragoste magica pentru cititorii de toate varstele, aparuta la editura Corint. Tanara scriitoare Erin Morgenstern urmareste periplul aventuros al unui circ fermecat.

Sub cupola corturilor nocturne, in dungi albe si negre, te asteapta o experienta cu totul unica, o sarbatoare a simturilor – poti sa te pierzi intr-un labirint de nori, sa ratacesti prin meandrele unei gradini luxuriante construite din gheata, sa privesti uimit la contorsionista tatuata care se strecoara intr-o minuscula cutie de sticla si sa te imbeti cu miresmele de caramel si scortisoara ce adie ametitor prin aer. Insa, in spatele norilor de fum si al oglinzilor, se deruleaza o competitie crancena – un duel intre doi tineri magicieni, Celia si Marco – antrenati inca din copilarie sa concureze intr-un „joc“ implacabil de catre maestrii lor misteriosi. Necunoscuta celor doi, aceasta este insa o confruntare din care doar unul dintre ei va reusi sa iasa invingator, iar circul este scena pe care se desfasoara o batalie cumplita a imaginatiei si vointei.

Dar cand o dragoste profunda, pasionata si magica se infiripa intre cei doi protagonisti, batranii lor maestri trebuie sa intervina, iar consecintele vor fi periculoase pentru toti cei implicati

Dacă deja aţi citit-o sunt curioasă să aud părerile voastre 🙂

2 gânduri despre „‘Circul Nopţii’ de Erin Morgenstern

  1. Prima dată când am auzit de această carte am fost reticentă. Nu m-a atras, nu mi-a plăcut. Pe tumblr vedeam mereu un feedback alternant pentru „Circul noptii”, ba lumea îl adora, ba îl displăcea. Sincer, nu îmi aduc aminte să fi citit o recenzie pentru această carte sau poate am citit și nu îmi aduc aminte, însă acum pot spune că am citit. Mi-a plăcut atât de mult încât îmi doresc s-o citesc și eu.

Vrei să laşi un comentariu?

