Anime Time

this-bitch_o_5476881

Am rămas cam în urmă în ultimii ani cu anime-urile aşa că bănuiesc că e timpul să-mi umplu timpul cu nişte ciudăţenii geniale de-ale japonezilor.

Am avut o  pauză de şcoală şi am dedicat-o în totalitate animaţiilor japoneze, ocupându-mi astfel timpul. Luna asta (mai mult luna trecută) am bifat câteva anime-uri ca Shimoseka, Devils and Realist, Prison School, Peach Girl, Sword Art Online I şi II + Extra (da, le văd abia acum) şi (RUŞINE) am terminat Code Geass (început acum mulţi, muuuuuuuulţi ani) + R2. [ah, şi primele două filme din seria Detective Conan. Din moment ce anime-ul are peste 800 de episoade, iar eu nu sunt gata să încep aşa ceva – şi să mai caut unde am rămas acum aproximativ 10 ani].

Nu le iau la rând pentru că le-am cam văzut în paralel aşa că primul despre care vreau să vorbesc e Shimoneta: A Boring World Where the Concept of Dirty Jokes Doesn’t Exist. Titlul descrie anime-ul. O lume (Japonia, de fapt) în care cuvintele necenzurate sunt total interzise, sarcasmul şi erotismul nu se împac, iar sexul e o chestie practicată doar în celula societăţii numită familieAyame Kajou se opune total acestui „regim” punându-şi peste cap lenjeria intimă devenind teroristul e nume „Blue Snow” implicându-l în asta şi pe Okuma, un biet tip ce vine la liceul cu cel mai înalt scor la capitolul „principii morale” pentru preşedintele consliliului studenţesc, Anna Nishikonomiya, care e însăşi puritatea întruchipată. Cumva, ajunge să fie implicat în „actele teroriste” ale lui Kajou şi aşa se schinuie, săracul, până la sfârşit, încercând să aducă nişte perversiune în lumea sa. Ciudat rău, amuzant şi relaxant anime.

Pentru că eram la capitolul anime-uri ciudate, următorul ce vreau să-l menţion106294452_ZZZMEND3ez e Prison School. Ceea ce au în comun Prison School şi Shimoseka
sunt scenele perverse, amuzante şi ciudate, dar la PS chiar am râs cu lacrimi. Shimoseka e cam 90% glume despre sex, în timp ce Prison School e o ciudăţenie a naibii de amuza
ntă ce aproape că m-a omorât în unele episoade. Pe scurt, 5 tipi ajung într-un liceu de fete (fiind primul an în care se admit şi băieţii) şi pentru că sunt toţi virgini în trup şi suflet, s-au furişat pe acoperiş să spioneze fetele când îşi schimbă hainele. După încercări chinuitoare, au fost prinşi şi aruncaţi în închisoarea şcolii – da, şcoala are închisoare – de către consiliul studenţesc, fiind şi cel care le „dirijează” activitatea. E un must-see dacă aveţi simţul umorului. În unele scene am râs cu lacrimi şi scuipat. Have fun!

Să trecem acum la ceva mai serios. Sau mai puţin. Devils and Realist e un anime ce l-am început din curiozitate şi l-am terminat tot din acelaşi motiv. A fost fain, cu încercări de a părea amuzant şi un plot cât de cât ok. Mi se părea yaoi la început şi jur că, uneori, parcă într-acolo bate! La Devlis and Realist ma uitam cand eram prea obosita pentru ceva mai complicat şi pentru … cititul subtitrărilor.

Următorul anime e unul la care nu credeam că mă voi uita. E vorba de Peach Girl. Spun că nu credeam că voi începe aşa ceva pentru că grafica părea cam veche pentru un anime din 2005, e shoujo deci o acţiune siropoasă băgată în 25 de episoade. În fine, odată ce l-am început am văzut că grafica era destul de ok, dar acţiunea era cam melodramatică. Însă din moment ce tot îmi apărea la recomandări pe anime-planet, am zis why not. Pe scurt, totul se învârte în jurul lui Momo şi a doi tipi care sunt îndrăgostiţi de ea. 25 de episoade despre un triunghi amoros la care, uneori, nu rezistam. Azi l-am finalizat cu ultimele 12 episoade (unele mai pe sărite pentru că mă enrvasem deja). Bine că măcar finalul m-a aranjat, de altfel, nervii mei aveau sa fie perduţi în zadar. Pentru amatorii anime-urilor shoujo şi cei cu multă răbdare, vizionaţi-l.

Acum trec la ce e mai bun. Maratonul de Sword Art Online a fost o pură încântare pentru mine. Primele 14 (sau 15) episoade din sezonul întâi au fost geniale. Plot superb, acţiune fantastică, personaje extrem de faine. Celelalte episoade (vine ca a doua parte?) au fost mai slăbuţe în comparaţie cu primele 14, dar bunicele. Au fost salvate de Kirito şi momentele în care acesta se luptă, a fost o plăcere să le urmăresc. Sezonul II a fost la fel de fain, primele 14 (sau 15) episoade extreeeeeeem de tari. Kirito a fost bestial şi felul său de a se lupta la fel. O pură delectare. În schimb, celelalte episoade au fost dezamăgitoare. Foarte. Dacă în primul sezon (partea a doua) a mai fost ceva acţiune, aici a fost cam plictisitor. Asta demonstrează influenţa rolului lui Kirito în anime pentru că în partea a doua, acesta n-a prea apărut, era vorba mai mult despre Asuna (iubiţica acestuia), fapt ce m-a făcut să adorm. Şi totuşi, asta nu schimbă faptul că au fost două sezoane bestiale.
Şi ajung la Code Geass. Faimos prin a fi unul dintre sau chiar cel mai bun anime. Bun e PREA puţin spus. GENIAL. Până şi unui non-fan anime art trebui să-i placă. Subiectul,
acţiunea, personajele…totul atât de complex, logic, atâtea elemente, atâtea întorsături.
După cum am menţionat mai sus, am început Code Geass cu ceva ani în urma şi l-am lăsat cam pe la jumătate (primul sezon). Aveam aproximativ 14 ani pe atunci şi nu pot spune că nu l-am înţeles, corect ar fi să spun că am scăpat multe detalii. Odată ce l-am revăzut acum, evident că m-am uitat la el cu alţi ochi, cu altă minte şi am fost total absorbită de plot-ul genial. Primul sezon a fost foarte bun, dar al doilea a fost…holy shit. Incredibil. 25 de episoade cu o acţiune atât de complexă, cu un protagonist în rolul geniului nebun, unul dintre cei ma
i buni protagonişti din istoria anime-urilor. Au fost atâtea întorsături de situaţie încât eram nevoită să mai fac pauze şi să văd ceva mai simplu pentru că ajungeam şi noaptea să visez Code Geass. Sper să mai fiu vie în ziua când se va crea un anime la fel de bun (sau mai bun) decât acesta.

 

Cam asta am văzut în ultima vreme. Acum am început Soredemo Sekai wa Utsukushii, găsit la întâmplare (chiar dacă am o listă cu vreo 50 de anime-uri în aşteptare) şi probabil că mă voi mai apuca de ceva în paralel.

2 gânduri despre „Anime Time

  1. Code Geass am inceput s eu de milioane de ori si nu l-am mai terminat, celelate nu le-am vazut. Sunt totusi curioasa despre Peach girl, cred ca mi-ar placea sa il vad ^^ Ar fi dragut sa mai faci postari de genul acesta ^^

Vrei să laşi un comentariu?

