‘Memoriile unei gheişe’ de Arthur Golden

IMG_20160308_133837_12

Nu prea voiam să citesc cartea din moment ce am văzut filmul de foarte, foarte, foarte multe ori şi nu avea să-mi fie prea interesant. Pfff, ce naivă am fost.

Descriere: Ce este o gheisa? Un obiect al dorintei. O opera de arta in miscare. Un actor, un artizan, un entertainer, dupa traditia japoneza. Un tip uman la granita cliseului cultural, imposibil de redat in categoriile occidentale. Sau poate doar o femeie care poseda, in cea mai inalta masura, rafinamentul artelor lumesti.

Chiyo, o fata dintr-un sat de pescari, este vanduta unei okiya pentru a fi initiata in artele gheiselor. Ritualurile seductiei sunt nenumarate, intr-o lume al carei esafodaj se sprijina pe culorile unui chimono, pe dezgolirea unei cefe pictate, pe licitarea virginitatii unei adolescente sau pe teserea unei intrigi de budoar. Sayuri, pe numele ei de gheisa, ajunge sa stapaneasca destine, sa detina secrete si sa construiasca un imperiu al erotismului ritualic.

Memoriile unei Gheişe e un must-read şi chiar am mai vizionat filmul încă o dată după ce am termiant de citit cartea.

E senzaţională. Toate descrierile, personajele, detaliile sunt fascinante. Mă simţeam de parcă eram acolo.

Arthur Golden ne-a arătat cum a fost viaţa unei gheişe. De la şi până la. Ne arată ce este însuşi conceptul de gheişă, ce se ascunde în spatele ei. Pe lângă asta, e o ocazie de a arunca o privire asupra tradiţiilor japoneze, asupra oamenilor şi viaţa lor. 

O ador pe Chiyo. După ce e vândută unei okiya, se simte pierdută, fiind despărţită de sora ei, de casa ei, iar în noul loc, nimeni nu-i răspunde la întrebări, nimeni pare să nu-i vrea binele, e tratată ca o slujnică şi pe lângă asta, trebuie să-i ţină piept şi răutăţii lui Hatsumomo, una dintre cele mai renumite gheişe din Gion la acel moment. Cred că Chiyo nu conştientiza la început că trebuia să devină o gheişă,singurele gânduri ce o preocupau fiindtrădarea domnului Tanaka, găsirea surorii ei şi apoi, o eventuală evadare.

Adevăratul ei scop şi-l găseşte doar atunci când e copleşită de acţiunile unui străin, probabil, fiind şi primul semn de bunătate asupra ei de când a venit în Gion. Din acel moment, scopul lui Chiyo e ă devină o gheişă pentru a avea ocazia de a-l vedea încă o dată pe acel minunat străin.

Chiyo, devenind mai apoi Sayuri, are o poveste impresionantă, trecând prin atât de multe moment dificile, dar şi atât de multe momente fericite.

Am citi-o dintr-o răsuflare, pe la ore, cu cartea sub bancă şi cu mintea undeva, într-o Japonie a anilor ’30.

7 gânduri despre „‘Memoriile unei gheişe’ de Arthur Golden

  1. Am stat si eu pe ganduri daca sa citesc cartea sau nu, pentru ca am vazut filmul, dar cred ca o voi citi totusi ^.^ Apropo, semnul de carte langa carte in poza ( banuiesc ca e semn de carte) e foarte frumos, tu l-ai facut?

  2. E o gheişă (mi-e teamă să o folosesc pe post de semn de carte, să nu-l rup cumva :D) am făcut-o după un tutorial de pe Youtube.
    Btw, să o citeşti. E superbă!

  3. Am citit cartea prin clasa a 10-a deci ….acum vreo 4 ani :)) Faza e ca se zice ca tipul ar fi exagerat si ca viata unei gheise nu era chiar atat de usoara precum el a povestit-o (chiar daca a avut si parti „mai nasoale). Aparent el ar fi vorbit cu o adevarata gheisa si aia i-ar fi povestit totul si cand a zis ca vrea sa scrie o carte, ea a zis ca nu o treaca la credite, dar el a trecut-o la finalul carti. Asta de nervi a scris „Adevaratele memorii ale unei gheise” sau asa ceva, dar cartea a fost naspa.

Vrei să laşi un comentariu?

