‘Mincinoşii’ de E. Lockhart

Descriere: 

O familie frumoasă şi distinsă.
O insulă privată.
O fată vulnerabilă şi îndrăgostită.
Un băiat curajos, plin de pasiune.
Un grup de patru prieteni, Mincinoşii, a căror prietenie se dovedeşte a fi distructivă.
O revoltă. Un accident. Un secret.
Minciună după minciună.
Dragoste adevărată.
Adevărul.

Citeşte Mincinoşii. Şi dacă te întreabă cineva cum se sfârşeşte, minte, pur şi simplu!

„Bine-aţi venit la minunata familie Sinclair.
N-avem niciun criminal.
N-avem niciun dependent.
N-avem niciun ratat.
Familia Sinclair e compusă din indivizi atletici, înalţi şi frumoşi. Suntem democraţi, cu avere, din tată în fiu.
Nu contează dacă unul dintre noi e îndrăgostit până la disperare, absolut până la disperare.
Atât de îndrăgostit încât trebuie luate măsuri la fel de disperate.
Nimeni n-are nevoie de nimeni.
Nimeni nu greşeşte vreodată.
Trăim, cel puţin pe durata verii, pe o insulă privată, în apropiere de linia de coastă din Massachusetts.
Poate că asta este tot ce trebuie să ştiţi.

Din greşeală sau poate din motiv că credeam că n-am să citesc niciodată „Mincinoşii”, am răsfoit câteva recenzii care îmi apăruseră la reader acum câteva luni, când mai toată lumea o citise. Ei bine, părerile erau împărţite şi (mulţumesc, dragilor, că nu era niciun spoiler) asta mi-a cam tăiat din pofta de a o citi oricum, în ciuda coperţii atrăgătoare (da, judec cartea după copertă). Dar am citit-o.

Din titlu, mă aşteptam să fie ceva tare, să fie ceva straniu, creepy şi cam aşa a şi fost. Înainte să ajung să o citesc, deja îmi imaginam care e subiectul şi chiar finalul :))) Ei bine, mă bucur că nu a fost nimic siropos, nimic…girly. Acţiunea şi şirul ideilor parcă erau atât de uşor şi liber aruncate pe foaie dar totuşi atât de încurcate. La cât de simple îmi păreau unele lucruri, pe atât de complicate erau. Autoarea a izolat pe insulă personajele şi le-a construit fiecărora nişte portrete amănunţite sau poate nu chiar atât de amănunţite – mi-a trebuit mai mult timp să înţeleg unele lucruri – în special trăirile lui Cadence.

Relaţia dintre personaje e baza şi uneori autoarea m-a făcut cam confuză în legătură cu asta, însă a scos-o la capăt. Personajele sunt complexe, parcă ţi se spune totul despre  ele şi totuşi, nu ştii nimic. Te face să le placi, oarecum şi intri în pielea lui Cadence, fiind tu în locul acesteia pe insulă. Cadence, personajul principal, nu îţi e adolescenta ta obişnuită. Traumele prin care a trecut şi însuşi mediul în care a trăit îi explică toate încercările, neînsemnate ueori, de rebeliune.

Chiar dacă aşteptam cu nerăbdare finalul, pentru că ştiam că acolo va fi dezvăluit, în sfârşit totul, nu m-am plictisit pe tot parcursul cărţii şi u tiu de unde atâtea recenzii negative, pentru că e una dintre cărţile preferate citite în acest an.

RECOMAND RECOMAND RECOMAND

Plus că, după cum am mai spus, e un pic creepy şi e atmosfera e destul de ..tristă, aşa că e perfectă pentru toamnă!

Voi ce mai citiţi? Eu m-am apucat de „Destine la Limită”, romanele de la Epica sunt foarte relaxante. :3

7 gânduri despre „‘Mincinoşii’ de E. Lockhart

  1. Cartea pare interesanta. Vreau si eu pe insula privata. Trebuia sa ma opresc si sa comentez:
    Vaiiiiiii ochiiiii ❤ Stiu ca ti-ammai zis, dar imi plac 😀

Vrei să laşi un comentariu?

