‘Zece lucruri pe care le-am făcut (şi probabil n-ar fi trebuit)’ de Sarah Mlynowski

Sarah Mlynowski - Zece lucruri pe care le-am facut (si probabil n-ar fi trebuit) -

Descriere: 

2 fete + 3 baieti + 1 casa – parinti = 10 lucruri pe care le-au facut April si  prietenii ei, si (cu certitudine, poate sau probabil) n-ar fi trebuit sa le faca.

Daca i se ofera ocazia, care fata de saisprezece ani n-ar profita de sansa de a se muta acasa la o prietena si de a trai amandoua fara supravegherea parintilor? Cu toate ca „ocazie“ poate sa nu fie termenul potrivit, din moment ce April a trebuit sa-i spuna tatalui ei un foarte marunt neadevar, ca s-o faca sa devina posibila. Insa ea si colocatara ei, Vi, sunt pe deplin responsabile si capabile sa-si poarte singure de grija. Cum de-au ajuns la „Am chiulit de la scoala“, „Am dat o petrecere trasnita“, „Am cumparat un jacuzzi“, si, hm, „Am adapostit o fugara“, cam este un mister pana si pentru ele.

In aceasta amuzanta si dulce-amaruie poveste, Sarah Mlynowski sondeaza mintea si sufletul unei fete care ramane pentru prima oara pe cont propriu. Ca sa ajunga cu bine la capatul anului scolar, April va fi nevoita sa jongleze cu un triunghi amoros, sa invete sa se descurce singura si sa accepte faptul ca lumea ei, cu atata grija construita, s-ar putea narui pur si simplu… odata cu fiecare lucru pe care n-ar fi trebuit sa-l faca.

A fost o carte atât de drăguţă şi uşoară, încât am terminat cu ea într-o zi.

Recunosc că m-a atras din prima titlul şi coperta şi cartea s-a ridicat exact la aşteptările pe care le aveam.

Totul începe când April (îi şi uitasem numele, asta pentru că n-a fost pomenit de prea multe ori în carte) începe să trăiască cu prietena ei, Vi, pentru restul anului, singure, fără niciun părinte. Sigur, la început am invidiat-o pentru faptul că are şansa să se distreze astfel la 16 ani. Adică, ai note super înalte la şcoală, un iubit tare (sau aproape, asta vedeţi în carte), un jacuzzi acasă, petreceri cu prietenii, părinţi care îţi permit să locuieşti cu o prietenă pe tot anul şi îţi mai pun lunar şi 1000 de dolari pe cont…nu pare că ar fi perfect? Ei bie, doar pare. Pentru că de când s-a mutat cu Vi, April a început să facă tot felul de nebuii şi de atunci chiar nu voiam să mai fiu în pielea ei când tatăl ei avea să afle totul.

Desigur, toate aceste nebunii au fost distractive la u moment dat, însă cieva a trebuit să suporte consecinţele după. Spre exemplu, să cheltui 2000 de dolari pe o Gogoaşă. Voi aţi face asta? Nu? Citiţi şi poate vă schimbaţi opinia?

Toată duminica am stat în pat, şi când spun că am stat în pat, mă referul la faptul că nu m-am schimbat nici de pijama, am stat sub plapumă toată ziua cu cartea asta în mână. E foarte relaxantă şi plăcută. Mai ales pe timpul ăsta ploios, e exact ce trebuie!

Vrei să laşi un comentariu?

