‘Insurget’, ‘Experiment’ de Veronica Roth

Descriere:

  • O alegere devine un sacrificiu
  • Un sacrificiu devine o pierdere
  • O pierdere devine o povara
  • O povara devine o batalie
  • O singura alegere te poate distruge

O tulburatoare poveste de iubire, plina de rasturnari de situatie, cu decizii sfasietoare si dezvaluiri emotionante ale naturii umane…

Intr-un Chicago distopic, unde tinerii care au implinit varsta de saisprezece ani sunt obligati sa aleaga una dintre cele cinci factiuni, careia ar trebui sa-i fie devotati pentru tot restul vietii, Tris Prior continua sa-i salveze pe cei pe care ii iubeste  si pe ea insasi, in timp ce cauta raspunsuri la intrebari sfasietoare despre durere si iertare, identitate si loialitate, politica si iubire.

Pentru Tris, ziua initierii ar fi trebuit sa reprezinte o victorie si sa fie sarbatorita alaturi de cei din factiunea aleasa; in schimb, ziua se sfarseste cu orori de nedescris. Razboiul bate la usa, in timp ce conflictele dintre factiuni si ideologii se extind cu repeziciune. Si in vremuri de razboi, se formeaza tabere, se dezvaluie secrete, iar alegerile devin irevocabile si dure. Transformata de propriile sale decizii, dar si de durerea sufleteasca si de sentimentul de vinovatie, Tris trebuie sa-si accepte Divergenta, chiar daca nu stie ce ii rezerva viitorul.

În sfârşit! În sfâşit! În sfârşit! A trecut mai bine de jumătate de an de ând am citit ‘Divergent’ şi tot îmi spuneam că o să mă apuc de continuare, însă aşa şi n-am făcut-o. Nu voiam să citesc seria asta în format electronic, iar acum că am făcut rost şi de celelalte cărţi, nu mi-a trebuit multă vreme până a citi ‘Insurgent’!

‘Insurgent’ a fost ceva mai captivantă decât ‘Divergent’, poate pentru că în primul caz, deja văzusem filmul şi ştiam, aproximativ, la ce să mă aştept. ‘Insurgent’ era un tărâm nou pentru mine şi abia aştepta să fie descoperit.

Mi-a plăcut că în acest volum am avut parte de mai multe momente Tris & Tobias.

Tris se luptă în permanenă cu ea însăşi simţindu-se vinovată de moartea părinţilor ei şi a lui Will. Şi totuşi, pe cât de puternică era în ‘Divergent’, pe atât de slabă începea să devină în ‘Insurgent’. Probabil că era şi frica de a ţine o armă în mână după ce l-a împuşcat pe Will. Pe lângă asta, ‘Insurgent’ e preferata mea dintre cele trei pentru că povestea devine mai complexă, aflu mai multe despre Tris, despre Tobias, despre prietenii acesteia, despre Caleb şi Peter. Apar mai multe întrebări, iar Tris începe să mă uimească din ce în ce mai mult.

Descriere:

Societatea impartita pe factiuni in care Tris Prior credea candva a fost distrusa – spulberata de violenta, conflicte si tradari. Astfel ca atunci cand i se ofera sansa de a explora lumea dincolo de limitele cunoscute, Tris este pregatita. Poate ca, in afara orasului, ea si Tobias vor putea duce o viata noua, lipsita de minciuni, loialitati puse sub semnul intrebarii si amintiri dureroase.

Insa noua realitate a lui Tris e si mai periculoasa decat cea pe care a lasat-o in urma. Vechile descoperiri devin imediat de neinteles. Adevarurile noi si explozive schimba inimile celor pe care ea ii iubeste. Si, o data in plus, Tris trebuie sa lupte pentru a intelege complexitatea naturii umane – si pe ea insasi –, fiind in acelasi timp nevoita sa faca fata unor alegeri imposibile despre curaj, loialitate, sacrificiu si iubire.

Narat dintr-o perspectiva duala captivanta, Experiment conduce seria Divergent catre un final tulburator, dezvaluind secretele lumii distopice care a captivat milioane de cititori.

‘Experiment’ a fost cu totul diferită. A fost diferită pentru că începi să citeşti din perspectiva a două personaje. Pe lângă Tris, apare şi Tobias. Ce-i drept, uneori începeam să devin confuză, pentru că mă obişnuisem să citesc povestea din perspectiva lui Tris şi uneori nu mai ţineam minte din perspectiva cui citeam :))
Surprinzător, dar Peter a deveni unul dintre personajele ce mi-au trezit interesul pe parcursul lecturii. Eram curioasă de ce a plecat cu Tris şi pretenii ei, de ce s-a ţinut de ei în continuare, acţiunile lui nu păreau să aibă o anumită logică şi explicaţia lui Veronica cu privire la „să nu-i rămâi nimănui dator” nu mi s-a părut că ar explica, într-adevăr comportamentul lui. Chiar şi alegerea sa de la sfârşitul seriei m-a surprins. Sinceră să fiu, tot aşteptamsă pună ceva la cale, să facă un rău.

Acţiunea din ‘Experiment’ mi s-a părut aşa, mai…trasă de coadă un pic, pentru că pentru prima dată, în decursul acestei serii, am început să mă plictisesc. Călătoriile la periferie, certurile cu Tobias şi povestea cu Nita mi s-au părut cam…aiurea. Îmi plăceau conversaţiile cu Caleb pentru că acesta era un alt personaj ce nu-l puteam „citi”. Nu mai ştiam la ce să mă aştept de la el: la o faptă eroică sau la o trădare. În final, n-a fost niciuna, pentru că Tris i-a luat locul, din nou.
Ei bine, pe cât de întinsă a fost acţiunea în unele momente, pe atât de brusc s-a sfârşit totul.

***ATENŢIE SPOILER SPOILER SPOILER***

wpid-img_20150927_111343.jpg

Bănuiesc că Veronica n-avea răbdare s-o omoare pe Tris, altfel nu-mi închipui moartea ei lipsită de sens. Un nou act curajos din partea lui Tris şi o nouă situaţie din care pare că nu avea scăpare. Ciudat, pentru că întotdeauna găsea o scăpare. Se presupune că trebuia să ajungă la ser, ei bine, doar a tastat codul acolo şi se presupune că l-a găsit şi David şi-a pierdut amintirile. Serios? Aşa funcţionează? S-a grăbit s-o omoare pe Tris şi n-a ieşit chiar atât de …bine.

Citisem că voia să-l facă la început pe Four (Tobias) personajul principal, însă l-a schimbat pe Tris. Bănuiesc că a ţinut la ideea asta într-un final, de l-a lăsat singur. Pentru că, în momentul când răsfoiam ultimele pagini, aveam impresia că toată seria a fost scrisă din perspectiva lui Four.

Nu e că nu pot accepta moartea lu Trist sau că voiam un happy end cu Tobias împreună, dar cred că trebuia să se gândească la o modalitate mai bună de a o omorî.

În final, rămâne una din seriile mele preferate, iar Tris a urcat repejor în topul personajelor preferate. Nu e atât de feminină, nu am văzut toate chestiile inutile de „fetiţă” precum la alte personaje. Am văzut cât de puternică e, cât de mare e.

Trebuie să-mi găsesc ceva, urgent, de citit. Să-mi revin un pic.

wpid-img_20150927_111837.jpg wpid-img_20150927_111750.jpg wpid-img_20150927_111628.jpg

4 gânduri despre „‘Insurget’, ‘Experiment’ de Veronica Roth

  1. Yeeeey acum am cum sa vorbesc cu tine 😀 :)))
    SPOLIEREEEE

    Asa deci nici mie nu mi-a placut cum a mierlit-o…defapt nici nu cred ca am prea inteles, dar ei bine…..ce mai poti face. Oricum din cate am inteles Four ar ramane cu tipa aia…i-am uitat numele, prietena lui Tris, aia care il opreste sa nu ia serul de uitare la sfarsit, Cica sunt si cartile alea scrise din perspectiva lui, dar inca nu le-am gasit. Din serie cel mai mult mi-a placut prima. Daca sa o luam dupa filmela fel, pentru ca Insurgent a fost dezamagire totala pentru mine ca film… sper macar ca ultima carte sa o ecranizeze. Dar inca sunt curioasa daca vor pune acelaso final si in film, dupa cum stiu eu filmele americane….ar exista o probabilitate sa nu.

    App n-a fost mare chestie cu cuplul ala….dar trebuia sa te fac cumva sa vrei sa citesti mai repede 😀 :))

  2. Cu Christina? Haaaah? Am vazut ca il ajuta, dar raman prieteni impreuna sau mai mult?!
    Divergent chiar a fost cea mai buna carte, Experiment m-a enervat la culme. pfui…
    A aparut Four in romana, prima carte din seria asta, dar nu sunt sigura daca vreau s-o citesc, ppoate prima carte da, dar restul..:))
    Haah..am vazut 😀 Eram gen „si asta e tot?!” deja imi imaginasem ca o sa fie cine stie ce :)))

  3. Asa Christina:)) Mai nu stiu mie mi.a spua Lexie…ca cica ar ramane impreuna romantic,acum naiba sa ii ia, oricum e aiurea:))

Vrei să laşi un comentariu?

