‘Obiecte Ascuţite’ de Gillian Flynn

Descriere: Camille Preaker, o tanara ziarista cu trecut in autoflagelare, este trimisa in orasul natal din statul american Missouri, pentru a face un reportaj despre asasinarea unei fetite si disparitia alteia. Ajunsa aici, trebuie sa faca fata monstrilor trecutului, dar si celor ai prezentului, printre care o mama distanta si zeflemitoare, o sora vitrega de treisprezece ani, precoce si insolenta, care pluteste intre droguri, sex si abuz emotional, dar si un criminal in serie ale carui victime mutilate scot la iveala amintiri intunecate. Atat personajul mamei, marcat de o detasare glaciala si de o senina stare de negare a realitatii, cat si cel al surorii vitrege, sarcastic, cinic si chiar malefic, reusesc foarte des sa-i inghete sangele in vene cititorului. Atrocitatea povestii creste treptat in intensitate, creandu-se multiple iluzii si variante, pana la finalul socant, terifiant si memorabil. Stilul lui Flynn este fluid, creionand o imagine exacta a micului oras de provincie american. Romanul a primit deja critici favorabile din partea unor autori ca Stephen King si Harlan Coben.

Am luat să citesc romanul ăsta fără să arunc o privire peste descriere, m-a atras denumirea şi coperta. Dar se pare că am dat peste romanul de debut al unei scriitoare. Ei bine, din primele pagini, îmi miroasea a fi un detectiv, iar curajoasa reporteriţă Camille Preaker ce vine într-o gaură rezolve nişte crime inexplicabile. Evident că nu a fost aşa. Dar pe aproape 😀

Când m-am apucat de ea, n-am ştiut că am să dau de o familie de nebuni, un oraş ciudat unde sexul la 13 ani e un lucru comun şi nici chiar uciderea unor fetiţe de 9-10 ani nu ajunge la inima unor oameni.

Sincer să vă spun, am început să citesc cartea asta cam în primăvară, dar am pus-o deoparte şi nu prea ştiu care ar fi fost adevăratul motiv. Cel mai aproape ar fi fost faptul că eram încă la primele pagini ale unui „roman cu mistere”, aşa părându-mi la acea vreme şi nu reuşisem să intru în esenţa sa. Iar zilele astea chiar mă întrebam ce să citesc şi mi-am amintit că am o carte neterminatăacolo undeva. Nu mi-a luat mai mult de două zile ca s-o devorez.

Am stat o bună bucată de noapte pentru a afla mai mult din viaţa personajelor, mai ales a lui Camille, care, apropo, are un trecut foarte interesant: o soră moartă, o mamă psihopată, experienţe sexuale la 13 ani şi să nu uităm de elementul important: obsesia ei pentru a se tăia. ai exact, a-şi tăia diferite cuvinte pe corp, nelăsând nicio bucăţică de piele netăiată, fără cicatrici, cu excepţia unui punct de la spate în care n-a ajuns, a palmelor, feţei şi gâtului. După moartea surorii ei, aşa evada aceasta, aşa suporta lucrurile, ‘scriindu-şi’ tot felul de cuvinte pe corpul ei.

wardinpanties:books read in 2015 - sharp objects by gillian flynn“A child weaned on poison considers harm a comfort.”

Pe lângă Camille, un alt personaj fascinant este Amma. La început o uram şi îmi părea că e o copilă alintată dar odată ce şi-a arătat şi cealaltă faţa a ei…sau feţe, mi s-a părut de-a dreptul fascinantă. Cine putea să creadă că o fetiţă de 13 ani poate ascunde atâtea în ea…?

Ce mi-a plăcut în special la cartea asta este faptul că Gillian Flynn a reuşit să facă /aproape/ fiecare personaj, oricât de neînsemnat ar fi acesta, interesant, plăcut, fapt ce te face să continui lectura pentru că vrei să afli mai mult.

În rezultat, mi-am făcut rost şi de „Fata dispărută” şi „Locuri întunecate” pentru că, după cum am spus, vreau mai mult 🙂

sursă poze: Tumblr
Vrei să laşi un comentariu?

