Seria ‘Culorile Dragostei’ de Kerstin Gier

rubinrot--das-offizielle-buch-zum-film-476153

Ca să nu îmi tremure mâinile şi să scriu despre fiecare carte aparte în trei posturi consecutive…

Iubesc aceste cărţi! Doamne, am început să le ador încă din primele capitole şi acum aştept să se descarce filmul (cu toate că am auzit că e super aiurea şi e de un 6/10) pentru că încă nu sunt pregătită să mă despart de Gwendolyn şi Gideon! Am finisat Verde de Smarald acum puţin timp şi sunt într-una din perioadele când nu mai ştiu ce să fac cu viaţa mea…

Descrierea primei cărţi: Rosu de rubin, Culorile dragostei, Vol. 1 - Kerstin GierO calatorie in timp este anuntata de obicei cu cateva minute, ore sau chiar zile inainte, prin senzatii de ameteala ce afecteaza capul, stomacul si/sau picioarele. Primul salt in timp – numit si saltul de initiere – are loc intre al saisprezecelea si al saptesprezecelea an de viata al purtatorilor genei. (Extras din Cronicile gardienilor, vol. II, Reguli general valabile)

Uneori poate fi o adevarata povara sa traiesti intr-o familie cu atat de multe secrete. Cel putin asa gandeste Gwendolyn, o adolescenta de saisprezece ani, pana in ziua in care se trezeste brusc in Londra secolului trecut. Atunci isi da seama ca s-ar putea ca ea insasi sa fie cel mai mare secret al familiei sale, caci a mostenit capacitatea de a calatori in timp. Ceea ce nu realizeaza ea este faptul ca n-ar trebui sa-ti permiti sa te indragostesti cand te afli prins intre doua epoci… caci asta poate complica lucrurile si mai tare. Mai ales ca nici in trecut lucrurile nu mai sunt cum erau odata…

Culorile dragostei este o trilogie palpitanta, amuzanta si plina de romantism. Urmariti aventurile tinerei Gwendolyn in volumul al doilea, Albastru de safir.

Roman publicat in 19 tari.

Nu credeam că o să îndrăgesc cartea asta aşa de mult, de fapt, nu credeam nici măcar că o să-mi placă! Cred că deja de aproximativ un an o tot văd pe raftul bibliotecii şi abia acum am avut curajul să pun mâna pe ea. 😀 Prima dată când îi citisem descrierea mi se părea atât de aiurea că am şi pus-o la loc în secunda următoare. De ce? Ei bine, în primul rând….ce-s, Doamne, cu numele alea? Adică, serios? Gwendolyn..şi..Gideon? Pe bune, nici Charlotte nu e cine ştie ce, dar nu puteau fi toate precum Leslie sau…Lucy (da, da :D)?! De Raphael nici nu comentez. Trecând peste asta, povestea mi s-a părut banală. Călători în timp şi bla bla bla, deja citisem genul ăsta de romane şi mi-au ajuns Îngerul Nopţii şi Damnare. Totuşi, acum îmi dau palme că n-am citit-o mai devreme. Dar e mai bine mai târziu decât niciodată, nu? Şi nu regret că am stat toată ziua de Crăciun cu nasul în carte, nu că aş fi avut altceva mai bun de făcut.10306316_411086789046206_8241680468448751089_n

Dar să revenim al oile noastre. Am început prin a spune – foarte entuziasmată – că ador cărţile astea şi acum să fac o recapitulare. Gwen e bestială! Cu toate că, în unele momente am avut impresia că autoarea o face prea..ăă..proastă, mi-a plăcut de ea şi a devenit repede una dintre favoritele mele. Are un caracter tare, e foarte curajoasă, băgăcioasă 😀 şi îmi place cum îi ţine piept aroganţei lui Gideon. Cu toate că, deja când începe să se topească mereu pe lângă el şi cum zice ea, să îi tremure buza de jos, i-aş trage vreo două palme, ca să-şi revină. Dar cred că asta nu se poate evita în nici un roman de dragoste, nu?tumblr_static_tumblr_mrbyfxegwj1su3lq1o1_r1_500

Autoarea are un minunat simţ al umorului. La prima carte nu prea am ridicat colţurile gurii, însă la a doua şi la a treia nu mă puteam abţine să nu râd, tare. Ai mei credeau că vorbesc singură cu mine.tumblr_mmpcz5hNl41qccytbo1_500 Anyway, Gideon e supeeerb, însă dacă n-ar fi pletele alea de Rapunzel ale sale şi însuşi numele lui, ar fi perfect! Ca de obicei, tipul trebuie să le ştie pe toate şi pe deasupra să mai fie şi foarte chipeş. Nu puteam să nu notez cât de des i-a descris Gwendolyn ochii verzi. Daaaa, ochii ăştia m-au topit şi pe mine, în imaginaţia mea, fireşte. Sincer, habar n-aveam cum avea să decurgă relaţia lor romantică dacă el era îndrăgostit (aşa părea) de Charlotte şi manifesta, destul de evident, o antipatie faţă de Gwen. Dar ce mă îngrijoram eu că Kerstin le-a făcut pe toate. Toată situaţia asta dintre ei mi s-a părut un pic…încurcată, grăbită? Nu ştiu care dintre ele, poate amândouă. Da, lucrurile au fost un pic grăbite. Adică, la prima întâlnire nu pierddea momentul să nu o jignească, iar în următoarea zi o sărută deja în biserică. Ziceam şi eu…

largeCa să nu fac spoilere pe aici (doar unul micuţ), am să încerc să nu scriu despre momentele culminante din carte :)) La general vorbind, m-a cam zăpăcit puţin, totul fiindu-mi aproape clar deja finisând ultimul volum. Povestea e captivantă, interesantă, destul de originală, însă aş spune că mai interesantă au făcut-o personajele. Gwen e minunată! Am adorat-o în tot acest timp şi cred că a intrat în topul personajelor mele feminine preferate. E amuzantă, super cool, frumoasă şi, slavă Domnului, nu e roşcată. Nu cred că, pe lângă nume, aveam s-o îndrăgesc şi cu un păr roşcat.

Nu ştiu care ar fi volumul meu preferat. Le-am citit toate la rând, pe nerăsuflate şi pentru mine, au devenit o singură carte :))

Să trecem la film? Okay, când începusem să scriu acest post se descărcam, acum deja am terminat să-l văd. Pot să spun ceva? Un cuvânt? DEZAMĂGITĂ! Adică, ce a fost asta?! Sigur că e 6/10? Mi se pare că ar fi mai puţin. În primul rând, unde sunt ochii ăia verzi şi incredibil de frumoşi ai lui Gideon?! Şi de unde au apărut toate scenele alea din film? Sau eu citisem altă carte? Oh, dacă tot nu au respectat cartea, puteau măcar să nu scoată cele mai importante momente şi să facă o poveste care să aibă un fir logic. Zici că au luat momente din fiecare carte şi le-au alipit. Mda, a ieşit supă. Filmul are practic două ore şi nici măcar nu m-am prins care a fost ideea. Eu, care am citit cărţile, mai am habar încotro au vrut să bată, însă restul sunt absolut paraleli. Filmul nu a a transmis nici un mesaj. Pfui, despre ce mesaj tot vorbesc? Sunt sigură că nimeni nu s-a prins care, de fapt, a fost ideea principală! Sfârşitul a fost varză.tumblr_static_rubinrot-1.1 S-au axat prea mult pe povestea lor romantică, încât nu au mai respectat cartea şi nici nu s-au obosit să mai adauge o poveste şi un pic de acţiune. L-au transformat într-un film din ăla tipic pentru adolescenţi. Mai şi miroase a Twilight. Nu mai pun şi costumele jalnice. În carte sunt descrise atât de bine, atât de ..wow şi aici primesc nişte imitaţii ieftine. Madame Rossini ar fi foarte dezamăgită. Ca să nu zic că a fost filmul chiar prost de tot, personajele au fost okay, mi-a plăcut actriţa ce a jucat-o pe Gwen, încă nu sunt sigură în privinţa lui Gideon, mă refer la cum şi-a jucat rolul. Măcar am văzut ecranizarea şi pot să nu aştept în zadar.

Dar merita una mai bună! 😦

Cred că cu această serie excepţională închei lista mea pe acest an! Sau poate îmi găsesc ceva şi pentru noaptea dintre ani…. Cu siguranţă că nu mi-o voi pierde la vreo petrecere aiurea.

Printre altele, cu ce carte aţi încheiat sau vreţi să încheiaţi acest an?

Vrei să laşi un comentariu?

