Brad natural? (Crăciun Fericit, apropo)

Am ajuns şi în perioada sărbătorilor de iarnă, ce tot spun, astăzi e chiar Crăciunul! (Crăciun fericit, dragilor, printre altele!) Pentru că acum, oriunde nu aş întoarce capul, văd doar brazi pe care încearcă lumea să-i comercializeze, ăia naturali şi pe drumuri, în special. Eram curioasă, voi ce preferaţi, un brad natural sau unul artificial?

Personal, de Crăciun şi Anul Nou trebuie să fie neapărat un brad natural. Astea artificale mi se pare…artificiale :)) Da, ok, arată bine, însă pentru mine atmosfera e altfel când stă un brad natural şi îi simt mirosul în toată camera. E ceva cu totul special. Ştiu că ar fi mai practic să iei un brad artificial şi îl scoţi în fiecare an din debara ca să-l împodobeşti şi să-l pui lângă şemineu. Voila, îţi mai rămâne să-l aştepţi pe Moşu’. Cu toate astea, mie nu-mi plac chestiile astea :)) Adică, deja e o tradiţie să-i bat la cap pe ai mei încă din noiembrie să cumpere brad (unul mai mare), să ia decoraţiuni şi luminiţe noi (că de fiecare dată se ard), să merg cu ei în ultima zi după brad şi tot în ultima zi să-l îmbodobesc. Asta e în spiritul sărbătorilor de iarnă pentru mine :))

Daaaar, nu s eputea fără un ‘dar’, nu? E un paradox. Nu sunt de acord cu tăierea brazilor doar pentru a ne satisface nouă dorinţele. Se taie până şi puieţii care abia au crescut jumătate de metru, doar pentru ca noi să-i ţinem câteva săptămâni i apoi să-i ducem la lada de gunoi. Şi mai ales dacă nu se cumpără, ce se alege de ei? Sunt milioane de brazi disturşi şi pentru ce. Să ne satisfacem noi dorinţele din cauza unor idei religioase? Nu ar fi mai bine să cumpere toţi un brad pentru fiecare Crăciun, decât să tot omoare câte unul în fiecare an? Ar fi. Şi uite aici mă contrazic singură pe mine. Da, nu-mi plac chestiile astea artificiale numite ‘brazi’, dar dacă am renunţa toată lumea să mai tăiem brăduţii, aş putea să-i înlocuiesc foarte bine cu ăştia artificiali. Însă da, nu sunt şi eu mai bună ca restul şi în loc să schimb ceva, îmi răcesc gura degeaba (sau degetele?) pe aici.

Oricum, voi ce preferaţi? Şi Crăciun fericit, încă odată!

Vrei să laşi un comentariu?

