‘Jocurile Foamei’ de Suzanne Collins

Descriere: Acesta este primul volum al seriei Jocurile foamei, care a aparut incepand cu anul 2009 la editura Nemira in colectia Nemira junior.

Bestseller international publicat in 32 de tari. In curs de ecranizare! Ai putea supravietui in salbaticie, de unul singur, cand toti cei din jur fac tot ce pot ca sa nu apuci dimineata urmatoare? Intr-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord se intinde natiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douasprezece districte conduse cu o mana de fier, in fiecare an este organizat un concurs sadic si sangeros – Jocurile Foamei. Douazeci si patru de adolescenti sunt rapiti de langa familiile lor si aruncati in lupta pe viata si pe moarte, televizata in direct si urmarita cu frenezie. Doar unul dintre ei se va intoarce acasa faimos, bogat si… viu. Cine va castiga cursa nebuna pentru supravietuire?

Momentul ăla când ai văzut filmul înainte să citeşti cartea…

Ei bine da, încep prin a vă spune că am făcut cunoştinţă cu Jocurile Foamei văzând filmul abia anul trecut si nicidecum citind cartea.  :/ Să ştiţi că atunci când vezi un film bun, şi ecranizarea a fost bună, habar nu mai ai la ce ă te aştepti de la carte (primul volum). Adică, ştiam cam la ce să mă aştept. Evident, chiar dacă ai văzut filmul, cartea te faci să vezi povestea cu alţi ochi şi citind-o am înţele multe chestii care în film au fost explicate aiurea sau chiar omise. Primul volum, şi-a pierdut din farmec pentru că ştiam deja cam la ce să mă altept, cum se spune, anticipam următoarea mişcare (o ştiam din film :D) şi mai ales, ştiam care a fost rezultatul jocurilor şi soarta lui Katniss.

Pe lângă jocuri, mie mi-a plăcut mai mult fazele din districte. Adică toat povestea cu Capitoliul, ştergerea de pe faţa pământului a districtului 13, oameni îndurând foamea şi Katniss şi Gale vânând în pădure pentru a-şi asigura existenţa lor şi a familiei.

Un alt lucru ce mi-a plăcut, e faptul că Suzanne nu a făcut-o pe Katniss invincibilă. De fapt, ca să fac o concluzie asupra celor trei cărţi, aceasta ne-a arătat-o în toate posturile: înfometată, tristă, veselă, speriată, curajoasă, nebună, grijulie, murdară, rănită, împuşcată, ucigaşă, frumoasă, îndrăgostită, respinsă, respinzând, învingătoare, descurajată (…)

De obicei, eroina rămâne eroină. Adică, în cazul dat, nu îşi pătează mâinile de sânge, nu e rănită grav, nu e rănită de ATÂTEA ori grav.

Pentru că de mică a fost nevoită să fie „capul familiei”,  destul de uhm rigidă, aşa să zic, habar n-are de iubire, pentru că dacă luăm felul cum se comporta pe tot parcursul volumul I şi sărutările date lui Peeta, ştiu că atunci nu ţinea cine ştie ce la el, ei bine nu se legau. Uneori mă enerva de fiecare dată când vedeam „îi mai dau o sărutare”. Şi da, Katniss chiar nu-l merită. ta a făcut atâtea pentru ea,,dacă numărăm toate cele 3 colume, ei bine, am pierdut şirul. Dar într-un fel, nu o urăsc pe Katniss pentru asta.

Cartea a doua, Sfidarea,  mi s-a părut cea mai bună dintre toate. Firul acţiunii, suspansul şi faptul că nu mai ştiu ce se va întâmpla în continuare m-a făcut s-o citesc într-o zi. Cel mai mult mi-a plăcut ideea cu o posibila existenta a Districtului 13. Poate pentru cineva era de asteptat, dar mie nici sa-mi treaca prin cap. Uitasem de el. Fiecare capitol se termina cu o frază ce mă făcea să nu o las din mâini toată ziua… Suzanne a combinat multe chestii în Sfidarea şi a făcut ca şirul acţiunilor să devină, în unele momente, total neprevăzute. CHIAR NU MĂ AŞTEPTAM ca Katniss să se întoarcă pentru a doua oară la Jocurile Foamei. NU MĂ AŞTEPTAM DELOC. O înfruntare directă cu Snow sau o super idee cu privire la atacul asupra Capitoliului, da. Dar nu asta. Chiar îmi era milă de ea.

Acum desigur, toată viaţa lor şi lupta dintre districte şi Capitoliu erau însuşi Jocurile Foamei, dar..

Un alt motiv pentru care mi-a plăcut Sfidarea, a fost adăugarea unor noi personaje minunate, precum Finnick sau Johanna. Schimbarea peisajului. Jungla, apa + ideea cu ceasul al fel, mi-a plăcut, destul de genial :))

Doar că sfârşitul mi s-a prut cam sec. Adică nu chiar sec :)) ..dar faptul că Katniss era transportată în Districtul 13 a fost descris de parcă prezena cineva prognoza meteo.

În sfârşit, Revolta. Nu mi s-a părut atât de genială, precum Sfidarea, dar au fost unele puncte care mi-au plăcut.

Unul din motivele pentru care nu mi s-a părut atât de bună este faptul că Katniss, pe tot parcursul cărţii a fost fie rănită grav, fie în depresie, fie pe jumătate moartă, fie inconştientă şi tot aşa… Jumătate de carte nu-şi găsea locul şi habar n-avea ce să facă. Mi-a plăcut cum s-a întors total invers situaţia cu Peeta şi un alt lucru ce e pe lista punctelor culminante, e momentul când Finnick a spus tot adevărul în direct. Recunosc, am rămas un pic şocată.

Autoarea nu s-a limitat la un număr mic de morţi, de fapt, la un moment dat mă gândeam că e cam crudă şi mă miram cu de Katniss încă mai rezistă. :))

Într-un final, chestia ce nu mi-a plăcut pe tot parcursul seriei, a fost nevoia de afilma întruna şi peste tot. Adică, chiar şi în Districtul 13, cu toate filmuleţele alea…ei îşi riscau viaţa în luptă şi chestia asta se filma. Se transmitea în direct. Mureau oameni şi ei tot filmau. Înţeleg că în acest mod, încercau să convingă lumea, dar sincer, în opinia mea, au exagerat.

Jocurile Foamei a trecut automat pe lista mea de favorite. Acum pot să văd liniştită filmele… 😀

2 gânduri despre „‘Jocurile Foamei’ de Suzanne Collins

  1. ATENTIE SPOLIER:
    Toate pentru sorsa…(pentru ea a intrat in jocuri) ca in final ea sa moara….Oricum mi-a placut finalul la partea cu copii, faptl ca avea copii desi spusese ca nu vrea, plus ca ea a inebunit putin, avea o tenta de nebunie. Plus faza cu intrebarile cu da sau nu, chiar dragute 😀

Vrei să laşi un comentariu?

